02-01-2018
Dostawa bez faktury? Co teraz?

Prowadząc Księgi Przychodów i Rozchodów każdy zakup towarów lub materiałów musi być ujęty w ewidencji zaraz po dostawie. W dzisiejszym artykule Biuro Księgowości Jelenia Góra KOALA podpowiada co zrobić, jeśli zamówiony towar dotrze bez faktury.

Taki przypadek jest ujęty w Rozporządzeniu Ministra Finansów z 26 sierpnia 2003 roku (Dz. U. Nr 152, poz. 1475 ze zm.). Według tego przepisu, ewidencja towaru lub materiału który nie dotarł z fakturą, to ewidencja takiego zapisu w księdze podatkowej musi nastąpić w oparciu o opis dostawy.

Taki dokument musi zawierać następujące dane:

  • imię oraz nazwisko dostawcy (nazwę firmy),
  • adres dostawcy,
  • ilość i rodzaj zamawianego towaru/materiału,
  • cenę jednostkową,
  • wartość,
  • datę dostawy,
  • podpis osoby przyjmującej dostawę.

Biuro Rachunkowe Jelenia Góra KOALA, tekst o tym co zrobić jeśli zamawiany towar otrzymałeś bez faktury

Tak napisany dokument należy dołączyć do dostarczonej w późniejszym terminie faktury. W przypadku kiedy przy dostawie bez faktury była również specyfikacja składająca się z podanych elementów, to wtedy może ona zastąpić opis dostawy.

Może się zdarzyć, że wartość na fakturze nie będzie się pokrywać z wartością na wcześniej przygotowanym opisie dostawy. Wtedy różnicę tą trzeba zaewidencjonować w księdze w dniu otrzymania faktury.

Jeśli dostawca dostarczy fakturę w miesiącu dostawy to zapis w księdze musi być również w tym samym miesiącu. Zatem nie jest konieczne, aby zapis sporządzić natychmiast po dostawie, gdyż do ostatniego dnia miesiąca należy poczekać na fakturę. W przypadku, gdy faktura nie zostanie wysłana do końca miesiąca, to zapis w księdze musi pojawić się w miesiącu dostawy na podstawie napisanego opisu dostawy.

Masz pytania? Zastanawiasz się nad wyborem biura rachunkowego z którego będziesz zadowolony? Biuro Rachunkowe Jelenia Góra KOALA to właściwy wybór. Przekonaj się sam i dołącz do grona stałych klientów, którzy cenią KOALĘ za profesjonalizm.

do góry